Veelgestelde vragen

De informatie op deze pagina is handig voor onze chauffeurs in de huidige concessie (tot 1 november 2025).

Neem contact op

Veelgestelde vragen

Technische ondersteuning

Problemen met de app kun je 24/7 melden via ons algemene nummer zoals vermeld in de app, waarbij je kiest voor de toepasselijke optie in het menu.

Als het voertuig weggesleept moet worden kun je 24/7 terecht bij de pechhulp van Ayvens via 0365272727.

Administratieve zaken worden afgehandeld via info@schipholtaxi.nl tijdens kantooruren.

Wanneer je de reservering start vraagt de app eerst om een inspectie te doen. De app toont reeds gemelde schades en je kunt nieuwe foto’s toevoegen.

Schades tijdens je reservering meldt je direct met zoveel mogelijk aanvullend bewijs (foto’s) naar info@schipholtaxi.nl. Vul altijd het Europese schadeformulier in

Als iemand anders betrokken is vul je altijd een Europees Schadeformulier in samen met de tegenpartij, zodra je op een veilige plek staat.

Een allrisk-verzekering is inbegrepen in het dagtarief. Je eigen risico bedraagt €1000,-, gelijk aan de borg.

  • Controleer of de versnelling op P staat
  • Houd de rem ingedrukt
  • Druk op de start/stop-knop om de auto uit te schakelen
  • Stap uit
  • Sluit de auto af via de Mobiel Rijden app
  • Herhaal bovenstaande stappen indien dit niet lukt of bel met support

Je hebt onvoldoende saldo of een of meer facturen niet (tijdig) betaald of je voldoet niet aan de vereisten. Waardeer je saldo op of vraag via info@schipholtaxi.nl wat er aan de hand is. Dit kan alleen onder kantoortijden. Voorkom dus dat je inkomsten misloopt door altijd zorg te dragen voor voldoende saldo.

Zorg dat aan alle voorwaarden is voldaan (voertuig uitgeschakeld op locatie).

Wij maken gebruik van de RentaCab-app, te vinden in de App Store / Google Play Store.

Dat klopt. Begin- en eindtijd van een reservering staan vast. Het voertuig dient dus ingeleverd te worden voor de eindtijd van je reservering om een extra opslag te voorkomen (€25,- p/u). Je hebt een half uur speling voor en een half uur speling na de reservering.

Stuur een mail aan info@schipholtaxi.nl met een omschrijving van het probleem en de betreffende factuur- of boekingsnummers.

Je mag de instellingen van de auto’s niet aanpassen. Bepaalde instellingen zoals de wegloopvergrendeling verstoren de werking van de app. Je kunt via de app de auto vergrendelen als je pauzeert.

Via de app kun je annuleren. Indien binnen 6 weken zijn hier kosten aan verbonden;

  • Annuleren van 0 tot 48 uur : 90% annuleringskosten
  • Annuleren van 48 uur tot 1 week : 80% annuleringskosten
  • Annuleren van 1 tot 2 weken : 70% annuleringskosten
  • Annuleren van 2 tot 4 weken : 50% annuleringskosten
  • Annuleren van 4 tot 6 weken : 25% annuleringskosten
  • Annuleren vanaf 6 weken : gratis

Vergrendel en open de deuren van de auto via de app. Druk op het knopje naast het aansluitpunt. Staat de lader in storing? Wacht dan een paar minuten tot de storing verdwijnt en probeert het opnieuw.

Reserveren

Reserveringen worden automatisch tot 3 maanden vooruit gepland (in geval van fulltime) of door ons ingepland per beschikbare reservering (in geval van parttime)

Alle voertuigen zijn emissieloos en bij de gemeente aangemeld voor toegang tot de schone standplaatsen. 

Helaas is het niet mogelijk je reservering aan te passen. Je kunt wel  annuleren. Rijd je na de eindtijd van je reservering door, dan wordt over die extra tijd een opslag van €25,- p/u gerekend. 

Op dezelfde plek als waar deze is opgehaald.

Een elektrisch voertuig hoeft niet vol ingeleverd te worden. Een waterstofauto dient altijd vol ingeleverd te worden, dit gaat even snel als fossiele brandstof tanken

Uiteraard dient een voertuig altijd schoon en gebruiksklaar ingeleverd te worden. Doe je dit niet, dan kunnen gerelateerde kosten aan je worden doorberekend. Er is een wasbox aanwezig op de inleverlocatie en je kunt op onze kosten gebruikmaken van de wasstraat van Bob’s Carwash (alleen de Basic optie, extra’s worden doorbelast)

Voor je je reservering kunt starten zorg je dat je voldoende huurtegoed hebt opgewaardeerd. De reserveringskosten worden meestal direct na het inleveren van het tegoed gehaald.

Bij later inleveren van de auto rekenen wij een opslag van €25 per uur, afgerond naar boven op hele uren. De eerste 40 minuten van het eerste uur na de eindtijd van de reservering worden hierin niet meegenomen.

Nee, je gebruikt altijd bij aanvang van je werktijd de ondernemerskaart van je eigen onderneming. Je rijdt dus te allen tijde onder je eigen P-nummer. Als je wordt gecontroleerd terwijl je op het P-nummer van een ander rijdt, word je hier zwaar voor beboet.

Bij het uitlezen van de boordcomputer staat altijd om welke BSN het gaat. Je kunt voor je aangifte deze gegevens dus gewoon uitfilteren. Je kunt immers altijd aantonen dat het om een andere persoon gaat. Rijden op andermans P-nummer is uiteraard niet toegestaan, degene die dit heeft gedaan loopt risico op aanzienlijke boetes bij controles. Helaas gebeurt dit wel eens, gelukkig ondervind je zelf hier geen nadeel van.

Waterstof

Met waterstof rijd je in een schoon (emissievrij) voertuig, zonder dat je de laadtijd hebt van een elektrische auto. Daarnaast is een waterstoftaxi echt een primeur waarmee je zeker opvalt op de standplaats en daarbuiten!

Dit kan o.a. op meerdere locaties vlakbij de inleverlocatie. Gebruik kaarten zoals die van h2.live om te zien welke stations operationeel zijn

Hetzelfde als bij traditioneel gas tanken. Gebruik kaarten zoals die van h2.live om te zien welke stations operationeel zijn

Een Hyundai Nexo heeft een tankinhoud van ongeveer 6 kilo voor een opgegeven bereik van 600 km. De actuele prijzen per kilo vind je op de websites van aanbieders als Shell en OrangeGas

De auto wordt vol aangeboden en wordt ook weer vol terug verwacht. Gebruik kaarten zoals die van h2.live om te zien welke stations operationeel zijn, er zijn diverse aanbieders op korte afstand van de inleverlocatie.

Indien je afwijkt van deze verplichting zul je een factuur ontvangen voor de brandstofkosten plus een administratieve opslag van €15,-.

Maak gelijk een foto van het dashboard waarop het brandstofpeil en het tijdstip te zien zijn. Tank de auto vol en maak een foto van de bon. Maak een melding bij info@schipholtaxi.nl met beide foto’s. Je ontvangt na controle een creditfactuur voor de tankkosten en €10,- ter compensatie voor het ongemak.

Elektrisch

Nee, je hoeft het voertuig niet vol in te leveren. Het is wel heel belangrijk dat je het voertuig aan de lader zet en controleert dat het voertuig echt laadt voor je de reservering afsluit.

Je vraagt je eigen laadpas aan bij Vattenfall en geeft ons het pasnummer door. Het laden bij ons op locatie is hiermee gratis (ook bij de DC-laders)

Je kunt weggesleept worden door de pechhulp van Leaseplan (0365272727) naar ofwel het dichtstbijzijnde laadstation (indien je beschikt over een eigen laadpas) of naar de Contactweg. De (meer)kosten van uw verloren tijd en/of je verlengde reservering worden niet gecompenseerd. Je bent er zelf voor verantwoordelijk om het voertuig tijdig voldoende op te laden. Hiernaast kunnen kosten voor reserveringen die door jouw toedoen niet konden worden uitgevoerd worden doorbelast.

Tesla en Mustang; als de deuren openstaan hoef je alleen maar de klep in te drukken. Via het scherm kan de laadklep ook ontgrendeld worden

 

Nee, als je stroom aftapt of anderszins misbruik maakt van onze (laad)faciliteiten zul je een boetefactuur ontvangen